dijous, d’octubre 08, 2009

Raó del regidor: sobre mobilitat i plan Zapatero

Molt bon dia molinencs i molinenques.

Comença octubre; deixem enrere les festes majors i ens preparem per el hiven. Un hivern que es presenta difícil. Les últimes notícies econòmiques allunyen la recuperació i el clima s’enrareix. En aquest ambient tothom comença a criticar-ho tot, tant a nivell del govern central, com a nivell del govern autonòmic.

Ara, és quan hem d’estriar entre les crítiques totalment oportunistes i interessades (que pretenen desviar l’atenció dels seus escàndols) i aquelles que pretenen enriquir el debat amb un esperit constructiu.

Sembla, però, que tot val per anar en contra del govern Zapatero i del govern Montilla.

I segurament el govern central ha equivocat alguna mesura; però com dèiem, en aquesta situació és preferible equivocar-se en alguna mesura que no pas la inacció. Però el que no és acceptable és el intent d’anul·lar l’esforç del plan Zapatero argumentant la seva ineficàcia. O sigui dir que els 8.000 milions d’euros posats en mans dels ajuntaments per tirar endavant diferents projectes, no han estat útils.

El fet que com a molt el 10% d’aquests projectes no siguin del tot prioritaris, no invalida la necessitat i el benefici del 90 % dels projectes.

Com exemple mirem Molins de Rei. Encara no m’he trobat cap vilatà que estigui en contra de cap obra de Molins de Rei financiada amb el plan Zapatero.

Repassem les ja acabades: Carrer Folqué, sala Gòtica del Palau de Requesens, Carrer Pintor Fortuny, millores en la piscina municipal i en el camp de futbol Josep Raich. O les obres pendents d’acabar: Carrer Molí, Carrer Puigcerdà i la tan esperada reforma de la plaça de Ca la Còrdia.

Un altre aspecte i que a Molins sí és criticable, és com el govern municipal ha previst les obres i ha pres les mesures per disminuir el impacte negatiu d’aquestes.

Segur que amb el pacte de mobilitat a la taula s’haguessin pogut prendre mesures per evitar tanta afectació en la mobilitat del municipi. Aquests dies el poble és una autèntica trampa, però la responsabilitat no són les obres, ni el plan Zapatero, si no el bloqueig i la paràlisis de l’equip de govern per aprovar el pla de mobilitat. En definitiva el incompliment de les promeses de l’equip de govern, que hauria d’haver aprovat el pla de mobilitat ja fa més de tres anys i el dèficit de gestió per prendre solucions en la situació actual.